تاریخ‌سازی افغانستان در جام جهانی با سرمربی ایرانی-راهبرد معاصر

تاریخ‌سازی افغانستان در جام جهانی با سرمربی ایرانی

مجید مرتضایی با ستاره‌های جاه‌طلب و رؤیاپردازش در اولین قدم تاریخی به یک پیروزی شیرین و فراموش‌نشدنی برابر آنگولا نایب آفریقا دست یافتند تا نگاه‌ها را به خود جدی‌تر کنند.
تاریخ انتشار: ۲۰:۰۲ - ۲۵ شهريور ۱۴۰۳ - 2024 September 15
کد خبر: ۲۵۷۳۹۸

به گزارش راهبرد معاصر؛ بازیکنان جوان و پُر ولتاژ که از جوان‌ترین تیم‌های جام جهانی ۲۰۲۴ محسوب می‌شوند. آنها برای از نو نوشتن تاریخ و صعود به مرحله حذفی ابتدا باید آنگولا نایب قهرمان آفریقا را از پیش‌روی خود برمی‌داشتند و در ضیافتی پرگل و فراموش نشدنی با نتیجه ۶ بر ۴ به پیروزی رسیدند تا با روحیه و انگیزه والایی به دو مسابقه بعدی برابر اوکراین و آرژانتین خیره شوند.

هم افغانستان و هم آنگولا ترجیح دادند بازی را تهاجمی و با پرس شدید آغاز کنند. این سبک از باعث شد تا مسابقه تماشاگر پسند و هیجان انگیز دنبال شود. در دقیقه ۱ فرزاد محمودی شاگردان مجید مرتضایی را پیش انداخت، اما تنها ثانیه‌های بعد آنگولا بازی را با گل‌به‌خودی محمدجواد صفری به تساوی کشاند. دومینوی گلزنی ادامه داشت و هر بار توپی از خط دروازه‌ها عبور می‌کرد در لحظه‌ای حریف مقابل در جبران آن موفق بود.

افغانستان که با مرتضایی به تاکتیک متنوعی پرداخت در لحظات پایانی نیمه نخست با گل‌های نوروزی و کاظمی، نسخه آنگولا را که بار‌ها سعی کرد با سیستم پاورپلی به دروازه افغانستان نزدیک شود و هر بار ناکام و مرتکب به اشتباه شد، به طور کامل پیچید. به خصوص که گل نوروزی به شکلی باورنکردنی به ثمر رسید.

در نیمه دوم، مشت‌ها و ضربات به دقایق پایانی کشیده شد. در دقیقه آخر افغانستان توسط حسین‌پور به گل ششم رسید، اما یک گل به خودی دیگر نتیجه را شش بر چهار کرد تا افغانستان در اولین گام خود در جام جهانی به برتری بزرگی دست پیدا کند.

گل‌های افغانستان: فرزاد محمودی (۲)، امید قنبری (۷)، حسین محمدی (۱۰)، مهدی نوروزی (۱۴)، اکبر کاظمی (۱۶)، رضا حسین‌پور (۴۰)

گل‌های آنگولا: جواد صفری او. جی (۳)، آدریتو (۷ و ۳۶)، محمد مرادی (۴۰)

بهترین بازیکن مسابقه: اکبر کاظمی (افغانستان) کاظمی گل‌ها را با ضرباتی لذت بخش به ثمر رساند.

تیم ملی فوتسال افغانستان در دیدار بعدی به مصاف آرژانتین می‌رود و آنگولا برای جبران به جدول ماموریت غیرممکنی را برابر اوکراین خواهد داشت. / ورزش سه

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار